Etický kódex zamestnancov/-kýň spol. ELLMAN, s.r.o. a WellGiving, o.z.

1.Zamestnanec/ zamestnankyňa (ďalej len „zamestnanec”) pri výkone práce dodržiava Ústavu SR, zákony, ratifikované medzinárodné dohovory, ako aj ostatné všeobecne záväzné právne predpisy.

2. Zamestnanec je pri plnení úloh otvorený, prístupný žiadateľom o granty, a svoju prácu vykonáva tak, aby poskytoval potrebnú podporu a súčinnosť, kvalitné služby partnerom, aby svoju prácu vykonával zodpovedne, včas a riadne. Zároveň sa snaží o efektívnosť procesov, hospodárnosť a efektívne využitie poskytovaných grantových prostriedkov a o dodržiavanie stanovených lehôt.

3. Vo vzťahu k verejnosti koná zamestnanec vždy s vedomím, že jeho osobný výkon obsahom aj formou reprezentuje nielen združenie a spol. s r.o. ale aj jej partnerov. Voči verejnosti vystupuje s úctou, zdvorilo, korektne a v súlade so zásadami slušného správania. Zdržiava sa akéhokoľvek správania a konania, ktoré by poškodilo dobré meno združenia, či partnera.

4. Zamestnanec má snahu o naplnenie zámerov partnera, pričom ani mimo pracoviska nezaujíma postoje, ktoré by mohli negatívne ovplyvniť dobré meno partnera.

5. Zamestnanec pri plnení svojich úloh pri výkone práce postupuje v súlade s verejnoprospešným záujmom objektívne, nestranne, bez predsudkov a predpojatosti. Zohľadňuje práva, povinnosti a záujmy všetkých dotknutých strán. Koná a rozhoduje na základe riadne zisteného skutkového stavu veci, pričom dôsledne dbá na rovnosť dotknutých strán tak, aby nedochádzalo k ujme na ich právach a oprávnených záujmoch. V prípade potreby je prístupný kontrole svojich rozhodnutí inštitúciami na to zriadenými, ale aj akémukoľvek nezávislému posúdeniu tretími stranami.

6. Zamestnanec prispieva k vytvoreniu zdravého a bezpečného pracovného prostredia založeného na dôvere bez akejkoľvek formy obťažovania, diskriminácie, zastrašovania, mobbingu, nátlaku, šikanovania a bossingu.

7. Zamestnanec koná s ostatnými zamestnancami, so zamestnancami partnerov čestne, korektne a v súlade so zásadami slušného správania.

8. Zamestnanec nesmie poskytovať, vedome šíriť, alebo sprostredkovať nepravdivé, skresľujúce alebo zavádzajúce skutočnosti, informácie alebo vyhlásenia, súvisiace s vykonávaním práce, ktoré by mohli poškodiť povesť združenia alebo partnerov, ostatných zamestnancov, a to pri vystupovaní v osobnom styku, ako aj v online priestore, napríklad na webových stránkach sociálnych platforiem. V prípade vyjadrení pre médiá je pred poskytnutím vyjadrenia, v záujme poskytnúť verejnosti transparentnú a jednotnú komunikáciu tém, nevyhnutná predošlá koordinácia s vedení združenia, resp. s partnerom.

9. Zamestnanec nezneužíva zdroje, ktoré administruje na dosiahnutie osobného prospechu.

10. Zamestnanec zodpovedá za etickosť svojho konania a rozhodnutí zamestnávateľovi a je pripravený podrobiť sa kontrole v zmysle predloženia všetkých súvisiacich informácií a dokladov potrebných k preskúmaniu jeho postupu.

Konflikt záujmov

  1. Konflikt záujmov je situácia, kedy z osobných dôvodov alebo z dôvodu súkromného záujmu je alebo mohol byť narušený alebo ohrozený nestranný a objektívny výkon funkcie a plnenie úloh zamestnanca. Súkromný záujem zahŕňa možnú výhodu pre zamestnanca, jeho rodinu, priateľov, blízke osoby a právnické alebo fyzické osoby, s ktorými má zamestnanec alebo jemu blízke osoby súkromné, obchodné, finančné alebo politické vzťahy.

    2. Zamestnanec sa vyhýba skutočnému, možnému alebo zdanlivému konfliktu záujmov. Nepripustí, aby došlo ku konfliktu jeho súkromných záujmov s jeho postavením zamestnanca združenia. Je povinnosťou zamestnanca vyhýbať sa konfliktu záujmov ako aj predchádzať situáciám, ktoré môžu spôsobiť alebo vyvolať podozrenia z konfliktu záujmov.

    3. Zamestnanec sa zdrží osobných záujmov alebo záujmov v oblasti podnikania alebo záujmov iných fyzických alebo právnických osôb, ktoré by mohli ovplyvniť výkon práce a nezúčastňuje sa na žiadnej činnosti (súkromnej ani pracovnej), ktorá je alebo by mohla byť nezlučiteľná s riadnym výkonnom jeho pracovných povinností, alebo na činnostiach obmedzujúcich takýto výkon.

    4. V prípade, že zamestnanec nevie konfliktu záujmov predísť, oznámi bez zbytočného odkladu svojmu priamemu nadriadenému/nadriadenej (ďalej len „nadriadený“) akýkoľvek skutočný, možný alebo zdanlivý konflikt záujmov.

  2. Zamestnanec koná a rozhoduje politicky neutrálnym spôsobom, bez ohľadu na jeho vlastné politické a ideologické zmýšľanie.

    6. Zamestnanec sa vyhýba činnosti, ktorá by poškodzovala dôveru verejnosti a zamestnávateľa v jeho schopnosť plniť pracovné úlohy nestranne.

Dary a iné výhody

1. Zamestnanec predchádza rizikám korupcie, podvodu a nežiadúcim vonkajším vplyvom, ktoré by mohli ovplyvniť riadny výkon práce. Predchádza aj vzniku vzťahov a situácií, v rámci ktorých by bol alebo by sa mohol cítiť byť zaviazaný oplatiť dary, iné výhody či plnenia (ďalej len „dary“), ktoré mu boli poskytnuté pri plnení pracovných úloh. Darom alebo inou výhodou sa rozumie vec, majetková hodnota, majetkové alebo nemajetkové plnenie, na ktoré nie je právny nárok.

  1. Zamestnanec nesmie vyžadovať ani prijímať od tretích osôb finančné ani nefinančné dary, pozornosti a iné výhody za prácu, ktoré by mohli reálne alebo zdanlivo ovplyvniť jeho rozhodovanie a profesionálny prístup vo veci.

 

×